Lite Tim Holtz Stil ;)

Jag var en av de lyckligt lottade som var med på Scrappkryssningen som var för två helger sedan.
På en av kurserna fick vi leka och lära oss att använda blending tool'en, Tim Holts Masker och distress ink dynorna. Oj vad roligt de var. "Tim Holtz stil". Så jag ville göra mera *L*
Så de var bara att ta fram blending Toolen och distress dynorna för att börja "smutsa" ner de via pappret :)
Jag använde mig även av två olika masker som fick ligga på pappret (swirlen och kompasset) medans jag gick loss med distressen. När jag hade smutsat färdig, spryade jag lite vatten som jag hade någon droppe röd distress färg i lite diskret. Sen var de bara att sätta dit lite papper, kortet och lite dekorationer

Jag har använt:
Distress ink dynorna Walnut Stain, Black Soot och Vintage Foto
Tim Holtz  Swirl och kompas Mask
I ena kanten på de mönstrade pappret har jag använt mig av en Martha Stewart punch för att få lite mönster/vågigkant.
Bokstäverna är stickers från bla Adornit (de små)
Blandade blommor och knappar + en biljett med ett prickigt band på.


Jag har även gjort ett kort med denna tuffa killstämplen från "The Gretting Farm"
(Pappret är ett gammalt)


Ha de gott
//Nancy

Kommentarer :

#1: Therese

Skitsnyggt!!!

Kramis

skriven
#2: Susanne H

Snyggt!

skriven
#3: tarja

Så fräckt!! Kul att du tyckte om att distressa:) Nya färger kom ju in i affären idag så du lär se dem imorgon när du jobbar! kram

skriven
#4: Sculpture

Very impressed!

skriven

Kommentera inlägget här :