Making memories "Love Struck"

Fick underbara papper från Making Memories i mitt senaste DT paket. Helt ljuvliga!

Efter att ha läst Tarjas första inlägg från CHA mässan där hon skrev att hon såg wellpapp som en återkommande trend så satte scrapsuget in och jag rusade *s* upp till min pysselhörna och började skapa. Jag hade ingen wellpapp men dock en wellpappmaskin från Clas Ohlson och den fick nu börja jobba:)

Här kommer den första layouten.





Här kan man se att jag har använt maskinen så att det blir som wellpapp.
Material jag har använt på layouten är:
Papper: Vit cardstock och mönstrat papper från Love Struck "Be mine Stripe" & "Valentine tag". Pappret som jag har "wellpappat" är egentligen ett kort och kommer också från serien Love Struck.
Dekorationer: Tag som jag har klippt ut från "Valentine tag" pappret samt en hjärtedie från Cuttlebug. Har även använt min häftapparat.
Titel: Titlen har jag stansat ut i foam. Det är QK alfabetet Sugar Sweet.

Min andra layout.





Här har jag "wellpappat" det lilla hjärtat.

Material:
Papper: Grå cardstock. Det mönstade pappret är ett kort från Love Struck serien.
Dekorationer: Hjärtat är utstansat med samma cuttlebug die som på layouten ovan. Har lekt lite med akrylfärg som jag har stänkt på layouten.
Titel: Thickers från American Craft.

Det var allt från mig idag.

Kram Therese

Kommentarer :

#1: Jenny

Håller också på lite med wellpapp just nu... Tack för inspirationen till fler experiment! :-) Måste också bara säga att bokstäverna på första layouten bara är för läckra!!! Ser ut som kristyr. Mums!

skriven

Kommentera inlägget här :