The Greeting Farm

ÄNTLIGEN kom stämplarna från The Greeting Farm till Arkivet!!
Jag älskar verkligen dessa stämplar och de är så roliga att färglägga.
Ni kommer få se ett axplock idag, men det finns mera....mycke mera!! *L*

Först ut är den lilla sjöjungfrun "Anya Mermaid"

Hon är stämplad med "Black Soot" Distress och färglagd med ProMarker pennor.
Kortbasen är ett mönstrat papper från Inkido "Scrap Prick Beige", det blågröna pappret är Imaginisce " Bon Voyage", som dessutom är dubbelsidigt. På det blå pappret ruffade jag kanterna och chalkade dom med Chestnut Roan och tejpade det direkt på kortbasen. Tejpade fast även Anya. Den lilla "tagen" skrynklade jag ihop och chalkade, även den, för att få en sliten o gammal look.
 Ett mörkare turkost organzaband träddes igenom tagen.
Sen har jag skrivit med alfabetstickers, Grattis till dykcertet" i olika typsnitt.

Nästa kort är gjort med "Anya Hula", vilket får mig att längta till sommaren!

Kortbasen är ett vanligt cardstock. Det mönstrade pappret är Making Memories "Vintage Findings" och det är riktigt coolt och har en annorlunda struktur. Delade pappret i 2 delar, den ena biten är monterad med tejp och den andra biten sitter på 3D-kuddar. Anya Hula är givetvis färgglagda med ProMarkers *L*
Dom är monterade med både tejp och 3d-kuddar för att få ett djup o kortet.
Längst ner satte jag fast ett turkost organzaband, som jag sen dekorerade med blommor.
Här har jag medvetet uteslutit någon text för jag tycker kortet kan användas till många olika saker.
Vad skulle du använda det till?

Nu ska jag fortsätta skapa med ännu fler stämplar från The Greeting Farm, förenklat TFG.
Så tack för titten och på återssende.
Kram Petra

Kommentarer :

#1: Therese

Så söta kort!

Kramis

skriven

Kommentera inlägget här :