Mera julinspiration

Hej igen!
        Jag har fått jobba med dom fin, fina julpapprena från Imaginisce, som dessutom är dubbelsidiga.
        Som sagt, det kommer in en massa nytt hela tiden både mönstrade papper, stämplar och dekorationer.
        Idag har jag gjort några julkort och dekorerat en bok som ska användas nu inför julen för att hålla reda  på allt som ska göras. Boken ser ut så här:
             
I botten ligger ett vitt cardstock och ovanpå ett mönstrat papper. Det mönstrade pappret har jag stansat med Martha Stewarts punch "Stars" på ena långsidan. Vinyl thickers utgör texten. Snöflingan har jag ritat på ett vitt cardstock, klippt ut, sprayat med Blå Perfect Pearl och sist stämplat Believe med Versa Color "Indigo"

Har stämplat "Believe", från Imaginisce, längst ner på kortet. Mönstrat papper även det från Imaginisce, som jag satt lite på sniskan. Den underbara stämpeln från Tim Holtz är stämplad med Staz On Brown. Har använt 2 olika organzaband och en görfin dekorationsnål, som pricken över i:et.

Denna underbara gran kommer från Hero Arts. Har stämplat den 3ggr med Versa Mark och sedan färgat in granarna med "Chalks", torra pasteller. Den 4:e granen är stämplad med Versa Color "Pinecone" och sedan embossad med "Hologram Sparkle". Har även ruffat upp kanterna och färgat in dom med Pineconedynan. Ett litet band va jag ju tvungen att ha här också. Kortbasen är gjord på det väldans fina "Bier Papir".

Snart dags att åter igen bege sig till Wartagården för att skapa tillsammans med MASSOR av likasinnade. Ha en fortsatt go söndag och på återseende.

Kram/Petra

Kommentarer :

#1: Lena

Massa inspiration! Får sikta på wartagården någon gång. Har hört talas om det men jag glömmer det lika fort som jag hör om det.

skriven

Kommentera inlägget här :