Tomte kids

Min kära syster brukar som många andra fota barnen för årets julkort. Det brukar bli en massa kort innan hon hittar ett som funkar. Jag passade på att göra ett album med de bilder som inte fick bli julkort..

På framsidan har jag förstärkt swirlsen med glace, och chalkat och ruffat upp kanterna. Texten heter storybook och är från Quickutz.


Kalenderbladet är från Maya Road,( jag gillar att det inte står ex. 2009 på för det skulle begränsa produkten för mig) Här har jag dekorerat med band, Perlmaker och en liten gran-brads från Making Memories.


Pepparkaks gubben är stansad i Epic med Die från Quickutz samma med snöstjärnorna. Den har jag målat med suffle penna och glace. L:et har jag skurit ut själv.


Även här har jag förstärkt swirlsen med glace från ranger. Bären på sidan med fotot har också fått lite glace på sig men det blir även väldigt fint med glitter.



Det blir en liten bonus med:


Av Chipboard vanten från Maya Road gjorde jag en tag så kidsen vet var de skall lägga sin blöta resp. torra vantar. Så slipper allt bli blött och man behöver inte leta sig fördärvad  när allt skall upp påtork. Vanten har fått lite flock för att se lite varm och fluffig ut. tagen har jag gjort själv men liknande finns på Arkivet.

Alla de fina papperna är från Inkido, och Album och vante från Maya road.

Det var allt för denna gången!

Karm Zopika/Caisa

Kommentera inlägget här :