Julrecept och annat

Jag fick en vacker blå linnebok av Tarja. Min tanke var direkt att här ska jag samla alla mina recept som hör julen till. Jag tyckte att boken var så fin så jag ville inte klä in den med papper. Istället gick jag lös med saxen i mina papper BG Eskimo Kisses och klippte ut en massa figurer att dekorera med. Jag började med att måla med vit akrylfärg på framsidan sedan klädde jag chipboarden med brun cardstock core dinations och filade lite på den. Liten Tinglas härliga kolareceptstämpel sitter på framsidan liksom en snöflinga i chipboard, målad med crackle paint. Lite pearlmaker och 3d-lack ger fina effekter. Titeln är stansad med QK giftset "flirt" och minibokstäverna kommer från AdornIt.

Så nu är det bara att invänta julmånadens intåg och börja njuta av godsakerna.






Jag tänkte också visa att man kan skapa annat än julkort och layouter med jultema med sina julpapper, såhär t.ex.:



Material från Arkivet: svart cardstock, papper från Maja Design, chipboard och anteckningskort från Maya Road, grönprickigt organsaband, stämpel av liten Tingla, blomma från Prima samt core dinations cardstock (orange) stansad med Fiskars scalloped lace punch. Privat: bokstavsstickers från Pink Paislee.

//Susanne

Kommentera inlägget här :