Julkort och juldekoration i ett

Nu har turen att blogga kommit till mig och jag har gjort ett lite ovanligt julkort som jag tänkte visa er.
Mitt senaste DT-paket innehöll bland annat ett minialbum från Maya road (som ni sett några av mina kära DT-kollegor göra snygga varianter av tidigare). Jag valde att separera sidorna från varandra och göra dom till julkort/juldekoration istället.





Jag började med att måla hela albumbladet med distress crackle paint - antique linen. När det torkat figurklippte jag en bit röd cardstock som jag sen använde fiskars kantstans till och fäste med Scotsch Strong & precise glue.
När jag gjort det målade jag återigen med crackle paint men den här gången bara på kanterna med den vita picket fence för att få en snöliknande känsla.
Bandet som kommer från mina gömmor här hemma är knutet runt albumsidan och fastsatt med dubbelhäftande tejp.
De gröna bladen är utskurna med sillhouetten men McGill Holly Punch är ett utmärkt alternativ. Även scalloped cirkeln bakom den underbara stämpeln med God Jul receptet är utskuren med sillhouetten.
De röda stenarna är Rhinestones från Reprint.



Baksidan pryds av min favoritstämpel God Jul stor Etikett och den liksom stämpeln på framsidan är sotade med distressdynor och Rangers ink blending tool. 

Det vore väl trevligt att få både ett julkort och en handgjord juldekoration i brevlådan när julen närmar sig?

kram Therese L

Kommentera inlägget här :