M som i Muffins


För några veckor sen hade vi DT kväll på arkivet,vi delades in i 3 grupper och skulle fylla skylt fönstren, efter tema: bröllop, konfirmation/student och morsdag/muffins. Jag var i muffins gruppen som synes ;) Jag satt brevid en stora skärmaskinen och hade 2 stora lådor med pappers "rester" brevid mig, så jag försökte köra recycle scrap.
I vår grupp valde vi att utgå från en bild, färgerna var ganska starka pasteller. Det var en kul utmaning och då det var en annons för scrap-saker fick man också inspiration om former och vikningar. Utmana dig själv nästa gång du ser en fin bild!


Först ut är ett kort med rub-on. Jag föll pladask för de vita muffinsen som Tarja la fram och de så knapp bradsen är ju tok söta! Kort stommen är en vit metallic och det gröna pappret är dotted Cardstock. Tyll har jag försökt få in i mitt scrappande länge, och nu kanske spärren har släppt :) Denna rosa passsade perfekt in i konceptet.


Sen blev det ett kuvert till lilla mor, kanske för biobiljetter eller presentkort på spa, eller varför inte på Arkivet :)
Kuvertet är en färdig stomme, som jag bara har dekorerat, med band, rubons och en liten tag.
Jag hade lite svårt attlägga ifrån mig muffins rubonsen å sen bidde ett gäng här med. Tagen är stansad med spellbinders scalloped oval och stämplade med "mors dag" stämpel, som jag sen embossat med ett härligt Barbie rosa pulver. Toppade det hela med en liten pappers blomma,(finns att köpa styckvis) med en sån där söt knapp brads. *love*
Sist ut var en presentpåse. Dragspels "blomman" i botten är inspirerad av annonsen och klippt med mönster sax. Du har säkert en längst ner i lådan, annars vet du vart de finns att köpa ;)
Kanten på påsen har jag stansat och sen satt en avvikande Cardstock bakom för att framhäva hålen, annars kan man till exempel trä ett band i.

Beroende på hur du trär i bandet kan du får fram prickar eller ränder. Enkelt och fint!

Det var allt för denna gången, nu skall jag ut i det underbar sommar vädret, det är karneval dax i Göteborg!
/Kram Caisa

Kommentera inlägget här :