My Mommy and Me, del 2

Jag fick ut riktigt mycket av kitet denna gången. Här kommer resten:



Som bas har jag använt ett av papprena från Prima (My Mommy and Me-serien). Den orange cardstocken med färgad kärna har jag skrynklat ihop och sedan har jag filat med sandpapper på den. Trädet är stansat med quickutz och chipboardhjärtat är målat med rosa metallic akrylfärg. Journalingtagen kommer från Maya Road och finns i butiken och det gör också de söta blommorna och det blå organsabandet. Den gröna pappersfrillsen kommer från Doodlebug design och titeln är stickers från American crafts (båda privata).



Här är en layout på min lilla tjej när hon för första gången skulle smaka puré. Vit cardstock från Bazzill samt mönstrat papper med glitterdetaljer från Prima. En transparent fågel från Maya Road och en biljett från Jenny Bowlin Studio samt en nål och en rubon fick stå för dekorationerna. Allt från mina privata gömmor. Titeln är av stickers från KI Memories.




Sist ut är ett enklet kort av lite rester. Åter igen har jag använt den orange cardstocken med färgad kärna. Även här har jag filat på den. Denna gången satte jag "baksidan" fram, den är lite slätare i strukturen. En bit filtbård, en vitmålad chipboard och remsan "hej" från min Dymo och sedan var det klart.

//Susanne H

Kommentarer :

#1: Therese

Underbart alltihop!

Kram

skriven

Kommentera inlägget här :