"On a whimsy"

Jag är så glad över att få vara en del av designteamet och jag vill tacka Tarja och alla på Arkivet för förtroendet! :o) 
I mitt första DT-paket har jag jobbat med nya papper från Fancy Pants. Serien heter "On a whimsy" och den är härligt sprallig och färgglad.



På denna layouten har jag satt på två foton och dekorerat med lite svart spets, en söt virkad fjäril och en chipboardkanin från Maya Road (Nature Keychain Set). Allt finns i butiken.  Rubriken är stansad med Jolly från QuicKutz. Storlek på layouten 12x12 tum



Här har jag använt baksidan av ett mönstrat papper som bas. Ett journalingkort är dekorerat med några halvpärlor och instucket undet fotot. De blå blommorna är utstansade med Flower border die och rubriken med alfabetet Moonlight, båda från QuicKutz. Storlek på layouten 8,5x11 tum (letter size)




På denna layouten har jag utgått från grön cardstock som bas och sedan har jag klippt ut swirlarna och cirklarna från pappret "Catch a wave". En del av dem satte jag på 3d-kuddar för att få en djupare effekt. De svarta prickarna är gjorda med svart Pearlmaker. Det är flytande pärlor på flaska som är jätteroliga att jobba med. Man trycker helt enkelt ut en så stor färgklick man vill ha. Detta stelnar sedan på 30-40 minuter. Finns i butiken. Rubriken har jag skrivit med stickers från Jenni Bowlin Studio, Chalkboard alpha (privata). Storlek på layouten 8,5x11 tum (letter size)




Här har jag först satt på två smala pappersremsor på cardstock, sedan klippt ut ett av journalingkorten från pappret "Cards" och stuckit in det lite bakom fotot. Sedan har jag dekorerat med grönt band och lite blommor från Prima.  Rubriken är skriven med stickers Mini shimmer alphas från Making Memories (privata). Storlek på layouten 12x12 tum.




Ett par kort blev det också. Texten har jag skrivit för hand. Storlek 15x15 cm



Cirklarna är utklippta från pappret "Happy" och en del av dem är satta på 3d-kuddar för att få lite mer liv i kortet. Texten är skriven med dymo.

Tack för titten!
//Susanne

Kommentarer :

#1: Therese

Härliga layouter och kort!!

Kram

skriven
#2: Tarja

Och dessa härliga LO och kort finns i butiken där dom pryder fint!!!

kram T

skriven

Kommentera inlägget här :