Basic Grey Marrakech

Åh vad spännande, mitt första inlägg som DT för Arkivet. Jag är så glad att jag har fått denna chansen. Tack snälla Tarja, Malin och resten av Arkivetgänget!
Fick ett underbart DT paket bestående av papper från Basic Greys serie Marrakech och underbara dekorationer från bla Maya Road.

Här på min första layout ser ni min yngste son Oskar. Här har jag använt ett brunt och blått cardstock, Basic Grey Marrakech "Cardamon" samt ett underbart orange tygaktigt papper som jag inte vet vart det kommer ifrån men det finns i butiken:)
De underbart söta små ugglorna kommer från Maya Road. Det gör även swirlen, som jag har färgat med dabbers från Adirondack. Journalingtagen är även den från Maya Road och alfabetet är thickers från American Crafts. Allt finns i butiken.
Jag älskar cirklar och kunde inte låta bli att måla en egen cirkel på denna layout. Jag har även sytt lite sick sack söm precis ovanför ena ugglan. Blomman har jag stansat ut med min retrostans.


Här är en liten detaljblid på ugglorna och swirlen. De vita prickarna på swirlen samt vita strecken på bokstäverna är vit sakura gel penna.



På min andra layout har jag använt mig av en grön cardstock, Basic Grey Marrakech Darjeelings, Cardamon, Orchid Oolong samt Sencha. Journalingtagen samt lövnålen är från Maya Road. När jag gjorde den stora runda cirkeln så lade jag en tallrik som mall och skar sedan ut formen med min hobbykniv. Efter det tog jag min scallop sax och klippte runt. Blommorna är återigen utstansade med retrostansar. På blommorna har jag satt halvpärlor som dekoration. 35 är utstansat i dekorgummi med Quickutz Abagail Grande och de små bokstäverna är Tiny Alphas från Making Memories.
Allt på denna layout utom dekorgummit samt halvpärlorna finns i butiken. 


Och en liten detaljbild.


Fick även gjort ett kort av de fina papperna. Har använt mina scalloped circles spellbinders till cirklarna. Stämpeln "Kärlek" är från Liten Tingla och finns i butiken. De vita små prickarna runt ena cirkeln är vit pearlmaker.


En detaljbild där man bättre ser att jag har använt vit pearlmaker.
 
Hoppas ni alla därute får en fin onsdag!

Kram från mig//Therese H ♥

Kommentarer :

#1: Susanne H

Vilka underbara layouter du gjort och supersnyggt kort!

skriven
#2: Petra

Åhh, me like a lot!!



Kram

skriven
#3: Wildärtan

Åh så snyggt!! Marrakech är snyggt och du har verkligen gjort dem rättvisa!

skriven
#4: Molle

Underbara, hade inte väntat mig annat!

skriven
#5: Tarja

Så himla fina! Jag stjäl cirkeln rätt av:)

kram T

skriven
#6: Malin H

Så mycket fint!

Hänger så snyggt i vårt skyltfönster nu ler

skriven
#7: Åsa/asamia

Ååååå vad fina, älskar det du gör Tirre!

skriven

Kommentera inlägget här :