Imaginisce

I mitt senaste DT-paket fick jag fina papper från Imaginisce att leka med. Pappersserien är med temat skola/skriva/räkna och det passade perfekt till några layouter om min äldsta dotter som tycker detta är väldigt roligt. Stämpeln med kritor är också av samma märke. Som bakgrund har jag använt kraft cardstock. Typsnittet i titeln är quickutz metro, både skinni mini och classic, till tången





På bokstäverna i titeln satte jag Crackle Accents från Tim Holtz/Rangers. Det är ett 3d-lack som krackelerar när det torkar och det ger en riktigt läcker effekt.





Ugglan på denna kommer från Maya Road och är av chipboard. Jag klädde den med mönsterpapper, filade lite på kanterna med sandpapper, ritade dit ögon och näbb och applicerade den med 3d-kuddar. Bokstäverna är Tiny Alphas från Making Memories samt Jenni Bowlin Chalkboard och kommer från mina gömmor. Pompombandet finns i butiken. 





Ett grattiskort till en skoltjej/kille blev det också. Här har jag stämplat kritorna på rad, färglagt med ProMarker-pennorna och monterat med 3d-kuddar.





Trevlig midsommar!
Susanne H

Kommentera inlägget här :