Ett annorlunda kort..

Hejsan svejsan allihop
Nu tänkte jag testa att göra ett annorlunda kort (igen) - en blomkruka med blommor.
Först delar jag ett papper,  INTE på mitten - den ena delen måste vara lite mindre än den andra.


Sedan bigar (viker) jag, första kanten på några cm (3-4 cm) och sedan samma papper på mitten.
Sedan ska man försöka att skära lite snett på båda kanterna så krukan ser smalare ut ner till än upp till.
Klistrar ihop sidorna helst med smal dubbelhäftande tejp.


Sedan är de bara att sätta igång och limma på massor av blommor av olika sorter på den andra pappersbitens kant.

Jag blandade både utstansade blommor ur mönstrade papper från Basic Grey och Cosmo Cricket
Och de NYA Mullberry (medium)blommorna som är större än de vanliga.
På några blommor använde jag även 3d kuddar till, för att få ännu mera liv i dem. 
Även här har jag chalkat alla blommor, jag kan helt enkelt inte låta bli :) att chalka allt jag kan *L*

Tadamm.. så här blev mitt resultat! Hoppas ni förstod min beskrivning ;)
Jag avslutade med att piffa till de lite med ett band på kanten och en jourling att skriva på inne på kortet
Har även använt lite pearfect pearl i blommorna.





Ett annat alternativ med bla blad, knappar i blommorna och en fjäril.

Ja de var lite från mig
//Nancy

Kommentera inlägget här :