Perfekt gå bort present!

Nu var det dags för mig att visa lite DT-alster. Denna gång fick jag papper från den nya serien i Basic Grey, June Bug! Vilka papper! slurp! Ja, vad kan man göra av detta då?

Nu på sommaren blir det ju en del utflykter till nära och kära... så jag tänkte visa hur man gör en väldigt trevlig gå bort present! En liten korg som ni kan fylla med godis, blommor, kakor eller vad ni själva vill!

Jag valde pappret "Fresco" från June Bug-kollektionen.

1. Först så bigar du in 10 cm på varje sida av pappret (den sida du vill ha utåt på korgen har du nu upp)
Jag använder min skåran på min skärmaskin tillsammans med falsben.



2. Därefter bigar du där de tidigare vikningarna "korsar" varandra. Ett snitt rakt ut till kanten.



3. Nu ser korgen ut så här! Du viker vid varje big.






4. Därefter stansar du hål på de flikar som möts och knyter ett band igenom



5. Voila! en färdig kort som du kan dekorera!
Här har jag satt dit blommor ( Prima Marketing; Sweetheart Flowers )
och sedan fyllt med godis och blommor.
Jag satte inte dit så mycket dekorationer eftersom pappret i sig är väldigt mönstrat.


        

Inom kort kommer ni att få se en nygjord LO med June Bug serien,
så vi ses snart igen!

Tjingeling! // Pernilla

Kommentera inlägget här :