Inkido del 1

Hej ALLA!
Äntligen är det min tur att få blogga, tillsammans med Nancy denna vecka.
Jag har precis påbörjat del 2 av min semester och tycker det är så gott att vara ledig, trots att vädret är som det är.
Större anledning att sitta vid pysselbordet och skapa när det regnar *L*

Jag har fått använda Inkidos underbara pappersserie "SOMMAR" och en del av deras stämplar.

Här en lite annorlunda korvikning och som bas har jag använt ett vitt Bazzill Cardstock.
2 olika rospapper i lila har fått pryda detta kort.
På ena dörren sitter det 3 vita rosor med Lavender Stickles och på den andra har jag använt svart Pearl Maker,          
som dekoration.

Rospappret på "dörrarna" har jag faktiskt klippt ut på egen hand och använt edge scraper för att få det lite ruffigt och sen chalkat med Versa Color Chateau. Pappret "på locket" har även scallopats i nederkanten med en hörnstans.

I botten på kortet återkommer det småblommiga pappret. Åter igen har jag använt mig av en hörnstans och edge scraper. Men jag har använt "Versa Color Pinecone" för att chalka kanterna.
Det vita pappret som är scallopat har jag gjort själv, igen med hörnstansen.
Sen har jag dragit med Pinecone över kanterna och embossat med EP Hologram, detsamma gäller textstämpeln.
Rosen har jag stämplat med en svart vattenfast dyna, färglagt med mina älskade ProMarker pennor, klippt ut den och limmat fast rosen på det vita pappret.
Taadaa, och vi har ett ganska enkelt , men välarbetat kort.

Ett litet tips, som vi kanske glömmer av ibland för jag vet att jag gör det, är att embossa allt INNAN ni limmar/tejpar fast det på kortet. Lim och tejp gillar inte så hög värme så det kan lossna. Och varför göra ett jobba två eller flera ggr??!!

Jag tackar för DIN uppmärksamhet för den här gången.
Glöm inte att kika in i morgon för då kommer nästa inlägg från Nancy!!
Ha en fortsatt skön dag vare sig du jobbar eller har semester.
Jag styr kosan mot Vimmerby och Astrid Lindgrens Värld med lille rumpetrollet. 
Är tillbaka här på bloggen på torsdag igen.

Kramelikram Petra

Kommentera inlägget här :