Hej Mikaela här!

Regnar ni bort i allt regnrusk? Nu får det snart sluta regna eller ni kanske gillar det för då kan man pyssla inomhus utan dåligt samvete. :-)
Jag fick riktigt fina papper från Arkivet härom veckan från American Crafts, härliga färger som jag gillar. Jag gjorde en liten kärlekslayout. Väldigt enkelt, bara olika papper klistrade runt fotografiet, häftklamrar, stickers och en liten pappersblomma.

Sen eftersom det är riktigt dåligt väder så har jag scrappat lite digitalt också med några bilder från ett kvällsdopp häromkvällen. Jag kan inte komma ihåg att det var så varmt att man nästan inte stod ut. Nu sitter jag här och huttrar fullt påklädd. Inomhus!

Sen har jag gjort ett litet sommarpyssel också. Vi har väldigt mycket lavendel här på landet så jag gjorde ett hjärta av ståltråd, sen plockade jag en massa lavendel och knöt fast lavendeln runt hjärtat med sytråd. Hjärtat hänger nu vid dörren som ett litet välkomsthjärta. Även om lavendeln torkar så doftar det gott och ser lika fint ut.


Väldigt enkelt och en jättebra gåbortpresent istället för en vanlig blomkvast.
Hoppas ni får en riktigt skön sommar. Nu ska jag tvinga barnen på simskola i regnet :-)
/Mikaela

Kommentarer :

#1: Susanne H

Ja, sommaren den tog visst ett uppehåll. Men som sagt mer tid för pyssel då och det gillar vi ju. ;o)

Härliga layouter och vilken bra idé med hjärtat och lavendel! Doften av sommar sitter ju kvar i den länge.

Kram Susanne

skriven
#2: Anonym

Underbara layouter och härlig lavendel. Den ska jag göra när jag kommer hem!

skriven

Kommentera inlägget här :