Basic Grey June Bug

Även jag fick skapa med härliga papper från Basic Greys June Bug serie.

Först ser ni ett cd fodral som jag skapade med ett orange cardstock samt pappret June Bug Park Bench. Scrappade även CD skivan så att den fick en lite trevligare look:) Blommorna är utstansade med medium och large flower power punchar.





Här är en canvas som jag har gjort till min söta systerdotter Ida. Papperna jag har använt här är June Bug Park Bench samt June Bug Broken China. Blommorna har jag klippt ut ur Broken China pappret.



Här är ett enkelt bokmärke gjort av pappret June Bug Park Bench. Det gröna bandet finns även det hos Arkivet. 

i

Till sist blev det ett liten post it block att ge bort som en liten present när man ska bort på bjudning:)
Jag har använt mig av pappret June Bug Orchard.
Demonstrerar här hur jag har gjort detta block.

 
Man skär till chipboard till lagom bitar som passar post it lapparna. Man klär sedan in det med papper. Jag sandpapprade papperna så att de fick en sliten look.


Gör sedan hål i dem med hjälp av Bind it all'en.


Då ser de ut såhär. Här ser ni även att jag har klätt in baksidan med andra sidan av June Bug pappret. Det är suveränt att dessa papper är dubbelsidiga.


Sen tar ni spiralen och sätter ihop båda sidorna med hjälp av Bind it all'en.


Sätt fast post it blocket med hjälp av dubbelsidig tejp.


Nu ser det ut såhär.
Nu är det bara att börja dekorera blocket.


Såhär blev min när den var klar. Stämpeln kommer från Liten Tingla och finns hos Arkivet.

Det var allt jag hade att visa för denna gången.
Hoppas att ni alla därute har en härlig sommar.

Kram Therese H

Kommentera inlägget här :