Presentation av Malena och Nancy

Nu börjar vår presentation av det nya DesignTeamet för 2009.




Malena:


Jag bor i norra Östergötland i ett litet brukssamhälle med min man och våra
två barn. Livet kretsar mycket kring familjen med fotboll, dagmamma, kyrka,
vänner, innebandy och jobbet som lärare på en högstadieskola.
Jag har fotograferat sen 1991 och scrappat sen 2002.
Den dagen jag fick min kamera fick mitt liv en ny dimension. Jag hade äntligen fått
ett redskap för min kretivitet. När jag sen kom i kontakt med Scrapbooking
var jag i himmelriket. Genom scrapbooking kan jag kombinera mitt stora
fotointresse med att konkret skapa med händerna. Jag scrappar enkelt med
fokus på foton och dess historia. Jag använder mycket färger på mina
layouter som mest handlar om mina färgstarka barn. Jag är totalt såld på
mönstrade papper, brads och dymotape


Nancy:


Jag är en glad 34 åring som bor i en villa på Hisingen tillsammans med min
man, våra två söner och hunden Sally.

Jag har scrappat på "riktigt" sedan hösten -06. Då började jag vara med på
lite scrapträffar tack vare en vän. Att få göra något roligt med sina minnen
och träffa så goa människor vem vill vara utan de ??Inte jag!

Scrapbooking är väldigt avkopplande för mig som annars är väldigt rastlös
*L*. Och så gillar jag att sammanfatta resor el händelser med att ta ut några
valda kort att jobba med, resten får gå som bildspel hemma på datan. De blir
en hel del kort tagna då vi gillar att resa MYCKET.

Även om jag har två bus pojkar och man att umgås med tycker jag att jag får
till det bra med hjälp av att vi har byggt min pysselhörna som en del i
vardagsrummet. Då kan jag pyssla så mycket jag vill och ändå "umgås" med tex
mannen som ligger i soffan och kollar på film *L*. Min stil varierar mycket
mellan gammalt eller mycket klara/glada färger gärna några dekorationer på
som band, blommor mm


Snart presenterar vi två stycken till!

Nu ska jag och barnen ut och åka pulka i det härliga vinterväder (1 dm snö och sol)
som äntligen har hittat även till västkusten:)


Kommentera inlägget här :