Sommarpyssel

Det har redan hunnit bli v.32 och min tur att sommarblogga.
Jag har lyxen att vara ledig länge på sommaren eftersom att jag är lärare. Denna sommar blev det hela 8 och halv vecka!
Jag har hunnit med massor av saker. Mycket pyssel och jobb i vårt nya sommarhus såklart. Jag fick ett paker med lite american craft saker och jag gjorde lite papperspyssel av det, men har även försökt att tänka i andra banor.

En granne på landet fyllde år och jag ville göra ett kort till henne. American Crafts pappererna är härligt somriga och det passade så bra. Hon heter också Hanna så det var tyvärr inte jag som fyllde år :-)


Det har inte varit lika mycket regn i Bovall som i resten av Sverige, men vissa dagar har det bara varit att
sitta inomhus och tända ljus. Vad passar då bättre än att göra en sommartändsticksask?

I lördags var vi på medeltidsbröllop. Jag hade tagit på mig att göra albumet från möhippan.
Valde att göra i ett lite annorlunda format, 10x10. Man får plats med två foton om man vill, men det känns inte lika stort som tolvorna gör


Även här passade AC väldigt bra med sina lekfulla färger. Bokstäverna hade jag hemma, de finns inte på Arkivet.

Gjorde även ett kort till brudparet och eftersom att det var medeltidstema så fick kortet gå i samma tema. Det passade bra med naturpapper från Arkivet


Jag skrev ut på naturpappret och rev i det för att få en sliten känsla.

Senare i veckan visar jag vad jag har gjort för pyssel i huset som har med vår hobby att göra!
På återseende!

Kommentera inlägget här :