Paperloft Paper

Jag gillar det dova och finstämda i papperen. Det är softa färger och mönster vilket är roligt när man som jag brukar skapa med starka färger.

På min första layout har jag använt ett gulprickigt papper som fångade upp färgerna från fotot. Sonen är på väg till skridskoplanen och det var stort för honom att kunna gå iväg själv och givetvis skönt för oss att inte behöva stå och titta alla timmar han spenderade där. Jag har skrivit på en tag från Maya Road och alla band finns hos Arkivet.



Alla papper finns i olika färger med samma mönster. Papperet som jag använt här är baksidan till det med rosa prickar som du ser under spetsen. Dekorationerna från Prima och den härliga spetsen finns också att köpa hos Arkivet.



Ytterligare ett harmoniskt papper som passade perfekt till de lite grå fotona från vecka 5. Jag gör ett sånt här foto varje vecka och scrappar det sen. Just den här veckans foton är gjorda halvsvartvita i photoshop. Jag skrev min text på en tag från Maya Road trots att ränderna var på andra hållet. Grönt prickigt papper och brunt veckat papper kommer också från Paperloft. Att vecka ett papper är ett billigt och enkelt sätt att skapa dimension och kontrast på en layout. Jag brukar skära till en remsa och sen vecka den oregelbundet så att den ser lite sliten ut och för att göra den mer spännande. För att lyfta fram det orange i fotona fick jag gräva djupt i min dekorationsförvaring. Det blev en brad och två runda stickers av okänt märke. Det lönar sig att spara för en vacker dag passar de perfekt!



Tack för titten!

// Malena

Kommentera inlägget här :