Maja min Maja..

Denna veckan har jag jobbat med papper från Maja design -Mina vänner. Väldigt ljuva och våriga. Först ut är ett fönster kort.
 



Här har jag skurit ut ett fönster och satt i ett super tunt fiber papper. Genom fönstret kan man se det härliga körsbärs trädet från hero arts,som jag embossat i svart och färglagt med akvarell. Sen har jag dekorerat framsidan med lite bling från Kaiser och lite "stygn".




Jag hittade en super söt grädd förpackning som jag mallade av och vek ihop. Ganska pilligt med den lilla formen på hörnet men till sist så ;) Upptill stänger man förpackningen med små brads, perfekt som present för packning, ex till morsdag? Rosetten är gjord med hjälp av Quickutz och sen har jag lagt till lite mer av det flor tunna pappret i en volang bakom och lite söta ric rac band.Pappret heter Ulrika 8.



Här har jag jobbat utifrån ett mini kuvert. Jag mallade av det på Majas fina papper -Ulrika 2. Kanterna är chalkade med med VersaMark, pinecone. Blommorna har jag gjort själv. Texten är skriven på ColorCore papper med Dymo och sen har jag slipat fram bokstävernamed nagelfil. Sen på med 3D kuddar och en chalkad ram.



Här har jag jobbat med chipboard och Majas fina papper, Paula 4. Grunden är ett altar kort med nedsliten paneler på framsidan. Chipboarden har jag först målat med akryl, sen jobbat lite med pincone dynan och sen öst på UTEE Clear. Det ger en sån cool vattendropps effekt. Kommer absolut jobba mer med det.

Det var allt för denna gång... men vem vet kankse dyker det upp nåt mer  från detta ljuvliga kit...

Kram Caisa/ Zopika

Kommentarer :

#1: Tarja

Lööövly:)

skriven

Kommentera inlägget här :