DT presentation av Malin och Susanne

                                                                                               
                                                                                                                                                                                                            
Jag heter Malin Dahlström och är 29 år.  Jag bort tillsammans med min Lilla familj som består av mig, min sambo och vår snart 3-åriga dotter.

Jag har alltid hållit på med någon typ av hobby, men det var först när jag upptäckte Scrapbooking som jag blev totalt hänförd och kände att jag hittat rätt. Jag började scrappa i nov 2005 då jag ville göra ett eget första året album till vår dotter. Det var som att vara liten och gå in i en jätte godisaffär när jag började shoppa alla underbara papper och dekorationer och ja efter det var jag fast!

Nu scrappar jag så fort jag får tid, och scrappar jag inte så planerar jag upp layouter i huvudet eller i min skissbok som är med mig överallt! Min layouter brukar beskrivas som färgglada och väldekorerade, inte allt för ofta så är det mycket rosa med. Jag växlar mellan olika stilar och gillar att pröva på olika saker men mönstrade papper och blommor är ständigt återkommande objekt på mina alster. Oftast är det foton på dottern som blir scrappade men ibland även sidor sidor till min BOM, jag är överlycklig över att ha denna underbara hobby och är ännu lyckligare när jag lyckas inspirera någon med det jag gör!


                                                                                                                                                                                                      

             

Susanne Harrysson heter jag, på nätet kallar jag mig Susanne H eller snuffehar. Jag är 33 år och bosatt med min man och våra två fina döttrar på 2år och 5år i ett litet samhälle i nordvästra Skåne.

Jag började scrappa för snart två år sedan då jag var föräldraledig med vår yngsta dotter. Jag har nära vänner som hade scrappat ett tag och de ledde mig in i scrappingens värld och jag fastnade direkt.

Jag älskar denna underbara hobby och scrappar så ofta jag får möjlighet. Mest scrappar jag layouter till döttrarnas och mina egna album men då och då blir det också ett kort eller något annat litet projekt.

Jag jobbar som ingenjör i plastbranchen och scrappingen är en skön kontrast till mitt yrke.

Att jag har fått en plats i Arkivets designteam känns fantastiskt roligt. Jag är så glad och stolt och det ska bli jättekul! Jag ser fram emot alla utmaningar det kan komma att ge för utmaningar sporrar mig.

Kommentera inlägget här :